top of page

Sağlıklı Yaşamı Kabul Ediyorum- Wellness


Hayatımızda birçok adım, eylem kabul etmekle başlamaz mı? En son ne zaman gerçekten

bir şeyi isteyerek, severek kabul edip onun hazzını ve mutluluğunu bedeninizde, zihninizde

hissettiniz? Yoksa kabul etmek zorun damı kaldınız? Hangi durumdu size keyif veren?

Benim yaşam çizgimde, istemeden, ruhen ve bedenen hazır olmadan içinde olduğum

durumların en başta bana, sonra da çevremdekilere fayda sağlamadığını gördüm. Hayatımın

önemli bir parçası olan “keyif” inde giderek azaldığını.

Sağlıklı yaşam; bir seçimdir, farkındalıkla başlar ve yaşadığımız sürece içinde bir sürü

virgüllerin olduğu gelişim, değişim ve büyüme sürecidir. Kendi dünya modelimiz dahilinde

istediğimiz yaşam tarzını tasarlamak, mutluluğumuz ve esenliğimiz için potansiyelimizi,

performansımızı arttırmak, sorumluluk almak ilk ve en önemli adımdır.

Siz sağlıklı yaşamı hayatınızda nereye koyuyorsunuz? Sadece bedeniniz hastalık sinyalleri

vermeye başladığın damı düşünür oluyorsunuz?

Beden, zihin ve ruhsal durumun harmanlanmasıyla oluşan bu süreçte; fiziksel, duygusal,

ruhsal, sosyal, entelektüel, mesleki, çevresel durumu dengede tuttuğumuz zaman, gerçek

anlamda sağlıklı yaşamı elde etmiş oluruz.

Sağlıklı yaşam, bütünlüktür ve sınırlamaların olmadığı (sınırlı aktivitelerin olduğu merkezler,

vb. gibi), yaşadığımız sürece bireylerin olmazsa olmazıdır. Ve belki de zaman zaman

deneyimli kişilerden destek almaktır.

Sesli bir şekilde şu cümleyi okumaya ne dersiniz?

Kendimi beden, zihin, yaşam tarzımla seviyorum ve kabul ediyorum. Çünkü, …

bottom of page